BudownictwoB2B: OknaidrzwiB2B DachyB2B InstalacjeB2B WykańczanieB2B PrzegrodyB2B
 
 
Szukaj według województwa

Wybierz województwo:

 
 
Aktualności

Ambasady kibiców w każdym mieście

Podczas piłkarskich mistrzostw Europy na Ukrainie i w Polsce w 2012 roku o komfort i bezpieczeństwo sympatyków wszystkich drużyn dbać też będą sami kibice. W trakcie tej imprezy mają działać tzw. ambasady kibiców.

Jak wyjaśnił Michael Gabriel, prezes Football Supporters Europe, czyli instytucji, która prowadzić będzie ambasady kibiców, Podstawowa idea jest taka, aby fanów drużyn przyjezdnych nie traktować jako wrogów, ale przyjaciół i maksymalnie ułatwić im poruszanie się w nowym dla nich miejscu.

Szacujemy, że do Polski przyjedzie około miliona kibiców. Niektórzy spędza u nas zaledwie 2-3 dni, ale i tak trzeba im pomóc jak najlepiej wykorzystać ten czas. Poza sprawnym transportem musimy także zapewnić wszechstronną informację, dodał prezes spółki PL.2012 Marcin Herra.

W każdym mieście, w którym rozgrywane będą mistrzowskie mecze, powstanie jedna stacjonarna ambasada kibiców. Dodatkowo utworzone zostaną także mobilne punkty. W dużej mierze będą one finansowane przez UEFA.

Prowadzone one będą w samochodach vanach, które dojeżdżać będą do miejsc najbardziej uczęszczanych przez fanów. Kibice będą przygotowywać w nich najbardziej istotne wiadomości dla innych kibiców. Tam będzie można zasięgnąć informacji o topografii miasta, usytuowaniu i dojeździe do stadionu, bazie noclegowej, transporcie publicznym, imprezach towarzyszących Euro, biletach i pomocy medycznej, wyliczył kierownik biura prezydenta Gdańska ds. sportu i Euro Zbigniew Weinar.

Ambasady kibica nie mają jednak stanowić tylko punktów informacyjnych. W tych miejscach kibice będą mogli liczyć także na wszechstronną pomoc w różnych sytuacjach. Podczas mistrzostw Europy w 2008 roku prowadziłem polską ambasadę kibica w Austrii i jeszcze tydzień po zakończonej imprezie odsyłaliśmy zagubione dowody osobiste ich właścicielom, wspomniał specjalista ds. współpracy z kibicami w PL.2012 Dariusz Łapiński.

Kibice w Gdańsku aktywnie zamierzają przyłączyć się do tego projektu.

Zdajemy sobie sprawę, jaki w społeczeństwie funkcjonuje stereotyp kibica. Dlatego zamierzamy kreować pozytywny wizerunek piłkarskiego fana i zmienić to wyobrażenie. Chcemy być traktowani jako partnerzy, a nie zło konieczne. Cieszy nas również, że planowana współpraca z kibicami ma dotyczyć nie tylko Euro 2012, ale wykracza również poza ten turniej, powiedział prezes stowarzyszenia kibiców Lechii Gdańsk "Lwy Północy" Piotr Zejer.

źródło: PAP
zdjęcie: www.lechia.pl

logo footer