BudownictwoB2B: OknaidrzwiB2B DachyB2B InstalacjeB2B WykańczanieB2B PrzegrodyB2B
 
 
Szukaj według województwa

Wybierz województwo:

 
 
Aktualności

Wybrano imiona maskotek na Euro 2012!

Slavek i Slavko - takie imiona wybrano dla maskotek piłkarskich mistrzostw Europy w 2012 roku w Polsce i na Ukrainie. Ogłoszono je w sobotę w Kijowie.

Imiona maskotek na Euro 2012 wybrano w głosowaniu, które trwało do 4 grudnia. Slavek i Slavko otrzymali w nim największe, bo 56-procentowe poparcie. Oddano na nich 21816 głosów.

Kolejne propozycje imion - Siemko i Strimko oraz Klemek i Ladko - uzyskały odpowiednio 29 i 15 proc. głosów.

Po raz pierwszy maskotki Euro 2012 ujawniono 16 listopada w Warszawie. Na trzy pary przedstawionych propozycji imion można było głosować poprzez stronę UEFA.com, we wszystkich restauracjach McDonald's w obu krajach oraz podczas imprez prezentujących maskotki w ośmiu miastach gospodarzach.

Maskotki Euro 2012 tworzą bardzo pozytywny wizerunek Polski i Ukrainy. Są młodzi, dynamiczni i przyjaźnie nastawieni do innych, czyli mają taki charakter, jak państwa przyjmujące turniej, powiedział w Kijowie członek Komitetu Wykonawczego UEFA Frantisek Laurinec odczytując zwycięskie imiona maskotek.

W Warszawie wybrane przez głosujących imiona maskotek Euro 2012 ujawniono podczas wieczornej uroczystości inauguracji świątecznego oświetlenia centrum miasta. Slavek i Slavko zaprezentowali się mieszkańcom stolicy, zgromadzonym pod 27-metrową choinką na Placu Zamkowym w oczekiwaniu na zapłonięcie na niej stu tysięcy lampek. Młodzi warszawiacy mieli możliwość zrobienia sobie zdjęcia z maskotkami na specjalnie przygotowanym stanowisku.

W Kijowie, po ceremonii ogłoszenia imion maskotek, ukraińskie miasta-gospodarze Euro 2012 podpisały z UEFA umowę porozumienie w sprawie tzw. wytycznych marketingowych.

Jest to kolejny etap przygotowań do turnieju, powiedział dyrektor turnieju Euro 2012 na Ukrainie Markijan Łubkiwski.

Wytyczne marketingowe dotyczą m.in. popularyzacji miast-gospodarzy ME-2012 na poziomie lokalnym, krajowym i międzynarodowym, kampanii informacyjnej na temat turnieju, oraz organizacji stref kibiców.

źródło: PAP
zdjęcie: Kuba Atys / Agencja Gazeta

logo footer