BudownictwoB2B: OknaidrzwiB2B DachyB2B InstalacjeB2B WykańczanieB2B PrzegrodyB2B
 
 
Szukaj według województwa

Wybierz województwo:

 
 
Aktualności

Ruszył montaż stalowej konstrukcji dachu terminalu lotniska w Gdańsku

Ruszył jeden z najważniejszych i najtrudniejszych etapów budowy terminalu lotniska w Gdańsku - montaż stalowej konstrukcji dachu.

Na budowie nowego terminalu stanął w piątek pierwszy 16-metrowy stalowy słup.

Jego konstrukcja przypomina kształtem ogromne czterokonarowe drzewo, mówi Marzenna Krefft, wiceprezes Portu Lotniczego Gdańsk.

Słupów będzie w sumie 16, a na nich zamontowane zostaną olbrzymie dźwigary. Będą one miały ok. 180 m długości i do siedmiu metrów wysokości. To one nadadzą dachowi terminalu kształt fali i to na nich położone zostanie pokrycie dachu.

Dla budowy terminalu lotniska w Gdańsku jest to strategiczny moment.

Ustawienie konstrukcji stalowej umożliwi rozpoczęcie montażu fasad, a tym samym zamknięcie całego budynku. To z kolei pozwoli zgodnie z harmonogramem budowy na realizację robót branżowych związanych m.in. z wykańczaniem pomieszczeń, wyjaśnia Wojciech Płotka, kierownik działu inwestycji Portu Lotniczego Gdańsk.

Dodatkowo, aby zdążyć z harmonogramem, mimo iż pierwotnie montażem konstrukcji miała się zajmować jedna ekipa robotników, teraz pracować będą dwie. A dotrzymywanie terminów jest o tyle ważne, że lotnisko pierwszych pasażerów ma przyjąć w kwietniu 2012 r., czyli zaledwie na dwa miesiące przed Euro 2012.

Nie dopuszczamy żadnych opóźnień. Harmonogram jasno mówi o terminie zakończenia inwestycji i zostanie dotrzymany, zapewnia Płotka.

Termin zakończenia inwestycji to 23 grudnia 2011 r. Obecnie zakończyły się już wszelkie prace żelbetowe na budowie terminalu, na ukończeniu są prace murarskie, a w trakcie m.in. układanie instalacji i posadzek.

Nowy terminal to niejedyna inwestycja realizowana na gdańskim lotnisku. Do Euro 2012 powstaną również m.in. droga kołowania oraz płyta postojowa. Ich budowa także jest w trakcie realizacji.

Cała rozbudowa kosztować będzie 396 mln zł. Pieniądze pochodzą z UE - 169 mln, kredytu - 140 mln, podwyższenia kapitału zakładowego przez wspólników (Państwowe Porty Lotnicze, Urząd Marszałkowski, Gdańsk, Sopot i Gdynia) - 55 mln oraz środków własnych lotniska - 32 mln.

źródło: www.trojmiasto.gazeta.pl
zdjęcie: Renata Dąbrowska / Agencja Gazeta

logo footer