BudownictwoB2B: OknaidrzwiB2B DachyB2B InstalacjeB2B WykańczanieB2B PrzegrodyB2B
 
 
Szukaj według województwa

Wybierz województwo:

 
 
Aktualności

Kto zostanie oficjalnym sponsorem narodowym Euro 2012?

Cztery polskie firmy mają szansę na tytuł oficjalnego sponsora narodowego Euro 2012. Dla polskich przedsiębiorstw to szansa na promocję marki.

Sponsorów narodowych będzie 8 (4 w Polsce i 4 na Ukrainie), a globalnych 10. Sponsorzy globalni mają prawo do promowania swojej marki przy użyciu symboli UEFA Euro 2012 na rynku międzynarodowym.

Poza tym ich logo będzie prezentowane na najbardziej eksponowanych miejscach podczas transmisji meczów. Żaden z czterech sponsorów narodowych nie może być rywalem na rynku sponsora globalnego. Innymi słowy Hoop nie może być sponsorem w Polsce, bo globalną umowę z UEFA podpisała już Coca-Colą. Z kolei obecność Carlsberga eliminuje z walki o kontrakt np. Kompanię Piwowarską.

Według informacji "Dziennika Gazety Prawnej" UEFA liczy, że każdy ze sponsorów narodowych w Polsce zapłaci równowartość 23-25 mln zł. Przy wyborze sponsora UEFA nie upiera się przy gotówce. Część sumy można zapłacić w formie barteru. Dlatego szanse ma np. LOT, który mógłby zaoferować nieodpłatne przewozy lotnicze dla działaczy i sponsorów europejskiej federacji.

O miano sponsora narodowego starały się PKO BP oraz PZU. UEFA jednak blokowała te kandydatury.

Jak podaje "Dziennik" w przypadku sektora bankowego europejska federacja liczy na umowę z większym graczem. W przypadku firmy ubezpieczeniowej również woli podpisać kontrakt z firmą działającą na kilku rynkach.

źródło: Dziennik Gazeta Prawna
zdjęcie: Mat. prasowe

logo footer