BudownictwoB2B: OknaidrzwiB2B DachyB2B InstalacjeB2B WykańczanieB2B PrzegrodyB2B
 
 
Szukaj według województwa

Wybierz województwo:

 
 
Aktualności

Nowy odcinek ekspresówki w Wielkopolsce

GDDKiA oddała do ruchu ponad 14-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S11 Poznań - Kórnik. Budowa rozpoczęła się w kwietniu 2006 roku i kosztowała 383 mln złotych. Uruchomiony fragment ekspresówki usprawni ruch samochodów, który sięga tu 30 tys. pojazdów na dobę.

Droga krajowa nr 11 została dopasowana do parametrów drogi ekspresowej przy użyciu najnowocześniejszych technologii drogowych. Dla poprawy bezpieczeństwa ruchu po raz pierwszy w oddziale poznańskim GDDKiA zastosowano zaawansowane technicznie znaki zmiennej treści umieszczone nad jezdniami i powiadamiające automatycznie kierowców o zmieniających się warunkach ruchu takich jak: mokra i śliska nawierzchnia, ograniczona widoczność czy ograniczona prędkość. Ponadto na odcinkach o ograniczonej widoczności zastosowano po raz pierwszy w Polsce antypoślizgową warstwę nawierzchni COLGRIP firmy COLAS Polska o bardzo wysokim współczynniku szorstkości.

Przebudowana droga S11 ma dwie jezdnie o szerokości 10 m. Każda jezdnia została wyposażona w dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 m wraz z opaskami (0,5 m) i poboczem umocnionym (2,5 m.) Wykonawcą rozbudowy drogi było konsorcjum firm pod kierunkiem SKANSKA S.A.

Konstrukcja nawierzchni drogi S11 grubości 65 cm:

  • ulepszenie podłoża z gruntu stabilizowanego cementem – 17 cm,
  • podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie – 20 cm,
  • podbudowa z betonu asfaltowego o zwiększonej odporności na koleinowanie i zmęczenie (EME) – 15 cm,
  • warstwa wiążąca z betonu asfaltowego o zwiększonej odporności na koleinowanie i zmęczenie (EME) – 10 cm,
  • warstwa ścieralna (Nanosoft, Rugosoft, Ruflex, SMA) – 3 cm.

źródło: www.gddkia.gov.pl

zdjęcie: COLAS Polska

logo footer