BudownictwoB2B: OknaidrzwiB2B DachyB2B InstalacjeB2B WykańczanieB2B PrzegrodyB2B
 
 
Szukaj według województwa

Wybierz województwo:

 
 
Aktualności

Spółka EURO Poznań 2012 organizatorem strefy kibica w Poznaniu

Spółka EURO Poznań 2012, która do tej pory odpowiadała za przebieg modernizacji Stadionu Miejskiego w Poznaniu otrzymała od władz miasta zadanie organizacji specjalnej strefy dla kibiców podczas UEFA EURO 2012™, tzw. Fan Zone.

W związku z podpisaniem umowy dzierżawy, zarządzanie Stadionem Miejskim przejmuje Operator - Konsorcjum KKS Lech i Marcelin Management. Spółka EURO Poznań 2012 będzie się zajmowała organizacją Strefy Kibica, tzw. Fan Zone.

Spółka została dedykowana do tego projektu i jej zadaniem jest całościowa organizacja strefy. Cel ten będzie realizowany poprzez merytoryczne i organizacyjne wsparcie struktur urzędu miasta przy procedurze wyboru operatora strefy i realizowaniu zadań operatora strefy

Modernizacja stadionu to przedsięwzięcie, które angażowało wielu ludzi i wymagało ciężkiej pracy. Nie było łatwo. Tak zaawansowane projekty, jak stadion, czy strefa kibica - dwa najważniejsze miejsca, w których będziemy cieszyć się piłkarskim świętem - wymagają doświadczenia i niestandardowego zaangażowania. Dlatego to przedsięwzięcie powierzyłem spółce EURO Poznań 2012, zadeklarował Ryszard Grobelny, Prezydent Poznania.

Poznańska Fan Zone będzie zorganizowana w oparciu o doświadczenia poprzednich organizatorów UEFA EURO: Austrii i Szwajcarii, a zlokalizowana zostanie w centrum, na Placu Wolności. To miejsce, które uzyskało najwyższe noty w tzw. analizie wielokryterialnej prowadzonej przez naukowców z Politechniki Poznańskiej. Obszar strefy będzie miał powierzchnię 17 000 metrów kwadratowych. W Fan Zone będzie mogło przebywać jednocześnie do 30 000 osób. Na podstawie analiz i przeprowadzonych ankiet wśród operatorów stref kibica funkcjonujących podczas poprzednich mistrzostw Europy, zakłada się, że poznańską strefę odwiedzi w czasie jej funkcjonowania 500 000 osób.

Spółka EURO Poznań 2012, mając doświadczenie w pracy z UEFA, korzystając z doświadczeń poprzedników oraz zdając sobie sprawę z rangi i rozmachu nowego projektu, stawia sobie kilka podstawowych celów związanych z organizacją i działaniem Fan Zone. Strefa kibica ma być miejscem atrakcyjnym nie tylko dla fanów futbolu. Bogaty program artystyczny realizowany w ramach strefy poza dniami piłkarskimi ma na celu sprawić, że przyszłe miejsce fanów futbolu będzie uniwersalnym i atrakcyjnym punktem miasta. Fan Zone stanie się miejscem, w którym wszyscy mieszkańcy Poznania oraz turyści będą mogli wspólnie celebrować niezwykłe wydarzenie, jakim będzie dla miasta UEFA EURO 2012™.

Kluczowym tematem dla spółki jest także podkreślenie pozytywów wynikających dla miasta z faktu goszczenia UEFA EURO 2012™, w tym możliwości zorganizowania Fan Zone. Spółka wychodzi z założenia, że Turniej to niepowtarzalna szansa na przyspieszenie rozwoju miasta. Umiejscowienie strefy kibica w historycznych przestrzeniach daje nie tylko możliwość pochwalenia się przed turystami pięknem architektury tej części miasta, ale także daje szanse na rewitalizację okolicy. Zgodnie z propozycjami mieszkańców okolic Fan Zone, fakt organizacji strefy może stać się punktem wyjścia do upiększenia i ulepszenia Placu Wolności np. poprzez remonty ulic, chodników, przystanków tramwajowych czy wprowadzenie na stałe nowych elementów małej architektury miejskiej.

Dla spółki EURO Poznań 2012 zaczyna się nowy okres funkcjonowania. Obok dodatkowych funkcjonalności ważnych dla UEFA w ramach przygotowania stadionu na EURO 2012, najważniejszym zadaniem spółki będzie nadzór nad procesem wyboru operatora strefy, a następnie koordynacja działań operatora i stała współpraca z UEFA w celu jak najlepszego i profesjonalnego przygotowania Strefy Kibica do działalności w trakcie UEFA EURO 2012™.

źródło i zdjęcie: www.2012.org.pl

logo footer