BudownictwoB2B: OknaidrzwiB2B DachyB2B InstalacjeB2B WykańczanieB2B PrzegrodyB2B
 
 
Szukaj według województwa

Wybierz województwo:

 
 
Aktualności

Nowy wrocławski terminal gotowy

Nowy wrocławski terminal, pierwsze na mistrzostwa UEFA EURO 2012 lotnisko, jest gotowe.

Nowy terminal we Wrocławiu to nowoczesny obiekt o imponującej kubaturze 330 tys. m3 - większą ma jedynie warszawskie Okęcie.

Wrocławskie lotnisko zaprojektowało warszawskie biuro projektowe JSK Architekci. Biuro te jest również autorem stadionu Miejskiego we Wrocławiu. Wrocławskie lotnisko urzekło wszystkich prostotą i funkcjonalnością połączoną z odrobiną fantazji.

Najbardziej rozpoznawalnym elementem architektonicznym obiektu jest dach o powierzchni 19 tys. m2. Został on ukształtowany w formie falujących płatów, podkreślających element ruchu nierozłącznie związanego z podróżowaniem.

Dzięki temu terminal zyskał niepowtarzalny charakter, przez co jest jedyny w swoim rodzaju. Można odnieść wrażenie, że budynek wzbije się w powietrze dzięki skrzydłom, bo tak wyglądają te wystające poza obrys obiektu fragmenty dachu, mówi Przemysław Marcinkowski, kierownik projektu rozbudowy Portu Lotniczego Wrocław.

Terminal wrocławskiego lotniska powstawał od zera. Dzięki temu otaczająca go przestrzeń dawała dużą swobodę kształtowania, a w przyszłości - i umożliwi łatwą rozbudowę. Już na etapie projektu założyliśmy, że utrzymując dynamikę rozwoju wrocławskiego portu, będziemy potrzebować w przyszłości jeszcze większej przepustowości. Dlatego teraz, po otwarciu terminalu, możemy obsłużyć 3 miliony pasażerów, ale docelowo, po dalszej rozbudowie, zwiększymy tę liczbę do 7 milionów, wyjaśnia Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.

Rozbudowę umożliwi modułowa konstrukcja, która daje swobodę powiększenia terminalu w obu kierunkach wzdłuż płyty lotniska, równolegle do pasa startowego. Przed obiektem stanął imponujący parking na 1100 samochodów, a po drugiej stronie płyta postojowa dla samolotów. Przy samym budynku może zaparkować 6 samolotów. Pasażerowie przemieszczać się będą na pokład maszyny bezpośrednio z terminalu przez klatki i specjalne rękawy, mówi Przemysław Marcinkowski. Jeszcze przed UEFA EURO 2012 Wrocław będzie miał dwa takie rękawy. Z takiego rozwiązania korzysta w Polsce tylko Okęcie.

źródło i zdjęcie: profitcomms.pl

logo footer