BudownictwoB2B: OknaidrzwiB2B DachyB2B InstalacjeB2B WykańczanieB2B PrzegrodyB2B
 
 
Szukaj według województwa

Wybierz województwo:

 
 
Aktualności

Ambasady Kibiców na Euro 2012 dostaną 500 tys. euro

Podczas czwartkowych obrad w Wilnie Komitet Wykonawczy UEFA zatwierdził projekt finansowania Ambasad Kibiców podczas Euro 2012 w Polsce i na Ukrainie.

Partnerem odpowiedzialnym za realizację programu jest Europejska Federacja Stowarzyszeń Kibiców (FSI - Football Supporters International). Na przygotowanie odpowiedniego programu UEFA przeznaczyła prawie 500 tys. euro.

Ambasady Kibiców to punkty informacyjne przygotowane przez kibiców dla kibiców przy okazji wielkich turniejów piłkarskich. Pierwsze inicjatywy tego typu pojawiły się podczas Mistrzostw Świata we Włoszech w 1990 r., gdzie wolontariusze z angielskiego Stowarzyszenia Kibiców przekazywali podróżującym fanom z Wielkiej Brytanii podstawowe informacje na temat miasta, transportu, noclegów czy odbywających się imprez.

Pomysł szybko znalazł naśladowców wśród kibiców innych krajów.  Dziś na pomoc mobilnych Ambasad Kibiców liczyć mogą również kibice z Niemiec, Francji, Hiszpanii, Szwajcarii, Holandii czy Chorwacji.

Podczas Euro 2012 mobilne i stacjonarne Ambasady Kibiców pojawią się również na ulicach polskich miast. Punkty informacyjne prowadzone będą przez doświadczonych kibiców z zagranicy. Na potrzeby turnieju przygotują oni specjalną stronę internetową oraz broszury w językach narodowych. We wszystkich miastach gospodarzach praca mobilnych zespołów zagranicznych wspierana będzie przez stacjonarne Ambasady Kibiców. Ich przygotowanie koordynuje Spółka PL.2012 przy współpracy z FSI oraz miastami gospodarzami turnieju.

W ramach zatwierdzonego przez UEFA programu „Fans' Embassies go East" (co znaczy „Ambasady Kibiców wędrują na Wschód”) organizowane będą spotkania robocze, szkolenia i konferencje dla zaangażowanych w projekt kibiców-wolontariuszy.

Przygotowane zostaną również podstawowe instrumenty ich pracy: broszury, ulotki, strona internetowa itp. Informacje o projekcie zostaną skierowane również do polskich kibiców. Organizatorzy mają nadzieję, że lokalne środowiska fanów piłki zaangażują się w tworzenie stacjonarnych Ambasad Kibiców na terenie swoich miast.

źródło: www.2012.org.pl,
zdjęcie: www.se.pl

logo footer