BudownictwoB2B: OknaidrzwiB2B DachyB2B InstalacjeB2B WykańczanieB2B PrzegrodyB2B
 
 
Szukaj według województwa

Wybierz województwo:

 
 
Aktualności

Przetarg na II etap budowy linii kolejowej na Okęcie

Osiem konsorcjów firm z Polski, Niemiec, Hiszpanii, Czech i Austrii weźmie udział w przetargu na II etap budowy linii kolejowej, która połączy centrum Warszawy z lotniskiem na Okęciu - poinformowały w komunikacie PKP Polskie Linie Kolejowe.

W połowie sierpnia ma zostać wyłonione zwycięskie konsorcjum; umowa na realizację inwestycji ma być podpisana we wrześniu br. Jak poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe, wszystkie konsorcja zobowiązały się do tego, że budowa potrwa nie dłużej niż 20 miesięcy. PKP chcą zdążyć z zakończeniem inwestycji przed piłkarskimi mistrzostwami Europy w piłce nożnej Euro 2012.

Liderami konsorcjów, które zgłosiły się do udziału w przetargu, są: Hydrobudowa Polska SA, Torpol Sp. z o.o., Budimex Dromex SA, Strabag Sp. z o.o., Warbud SA, Mostostal Warszawa SA, Hochtief Polska Sp. z o.o. i Bilfinger Berger Polska SA.

Komisja przetargowa PKP Polskie Linie Kolejowe dokonała publicznego otwarcia ofert. Koszt budowy II etapu inwestycji wyniesie 353,8 mln zł; pieniądze mają pochodzić m.in. z budżetu państwa oraz z unijnego Funduszu Spójności.

II, ostatni etap inwestycji obejmuje m.in. budowę ponad kilometrowego tunelu łączącego stację Warszawa Służewiec ze stacją Warszawa Okęcie. W ubiegłym roku zakończono modernizację odcinka Warszawa Zachodnia - Warszawa Służewiec.

Budowa nowego połączenia ma umożliwić bezpośredni dojazd pociągiem z centrum stolicy na lotnisko w czasie nie dłuższym niż 20 minut.

Źródło: PL.2012
Fot. Port Lotniczy Okęcie / Mariusz Adamski

logo footer