BudownictwoB2B: OknaidrzwiB2B DachyB2B InstalacjeB2B WykańczanieB2B PrzegrodyB2B
 
 
Szukaj według województwa

Wybierz województwo:

 
 
Aktualności

W Województwie Małopolskim powstanie 650 km ścieżek rowerowych

Województwo Małopolskie może być wzorem pod względem działań na rzecz budowy infrastruktury rowerowej – twierdzą przedstawiciele Stowarzyszenia Kraków Miastem Rowerów. O tym, jakie trasy powstaną dla rowerzystów w ciągu najbliższych sześciu lat, mówił Jacek Krupa, Członek Zarządu Województwa Małopolskiego.

Chcemy stworzyć system tras, które pozwolą zwiedzać Małopolskę na rowerze w sposób przyjemny i przede wszystkim bezpieczny. Dzięki temu nasze województwo będzie niekwestionowanym liderem w turystyce rowerowej, podkreślał w czasie konferencji Jacek Krupa, członek Zarządu Województwa Małopolskiego.

W latach 2014-2020 w Małopolsce powstanie ok. 650 km turystycznych ścieżek rowerowych. To część projektu budowy zintegrowanej sieci tras rowerowych. Docelowo Małopolska będzie mogła się pochwalić ponad 1900 kilometrami zadbanych ścieżek oraz nowoczesnymi Miejscami Obsługi Rowerzystów.

Główne trasy rowerowe połączą najważniejsze miasta oraz stacje kolejowe w Małopolsce i sięgać będą aż do granic województwa, umożliwiając ich kontynuację na terenie sąsiadujących regionów. Północ i południe Małopolski łączyć będą m.in. dwie najdłuższe z zaprojektowanych tras: ponad 260-kilometrowy odcinek EuroVelo 11 - europejskiej trasy rowerowej oraz ponad 250-kilometrowa VeloDunajec biegnącej doliną rzeki Dunajec. Jednym z najważniejszych szlaków stanie się z pewnością Wiślana Trasa Rowerowa - to prawie 200 km biegnących z zachodu na wschód województwa, wzdłuż Wisły (od Jawiszowic do Szczucina). Zachodnie i wschodnie granice Małopolski połączy także ok. 200 km EuroVelo 4 - trasy przecinającej Francję, Belgię, Niemcy, Czechy, Polskę i Ukrainę.

To tylko kilka z proponowanych tras. W opracowanej przez Województwo Małopolskie koncepcji budowy zintegrowanej sieci tras rowerowych zostało zaprojektowane łącznie 8 tras głównych. Zasadniczą sieć uzupełniają trasy pozostałe i współpracujące oraz szlaki tematyczne (m.in. Orlich Gniazd, Twierdzy Kraków, św. Jakuba, Kościuszki). W pierwszej kolejności powstaną 3 trasy: Wiślana Trasa Rowerowa - stanowiąca oś główną dla pozostałej sieci tras rowerowych oraz EuroVelo 11 i EuroVelo 4. Idea budowy zintegrowanej sieci tras rowerowych zakłada powstanie nie tylko kilkunastu tras, ale także Miejsc Obsługi Rowerzystów, w których amatorzy dwóch kółek będą mogli odpocząć, zjeść, a także znaleźć nocleg. Można więc mówić powstaniu kompletnej infrastruktury autostrad rowerowych.

W latach 2014-20120 na budowę infrastruktury rowerowej przeznaczonych zostanie ok. 200 mln zł. Z tego 110 mln zł pochodzić będzie ze środków Unii Europejskiej, 50 mln zł - Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska, a reszta - budżet województwa.

źródło i zdjęcie: www.malopolskie.pl

logo footer