BudownictwoB2B: OknaidrzwiB2B DachyB2B InstalacjeB2B WykańczanieB2B PrzegrodyB2B
 
 
Szukaj według województwa

Wybierz województwo:

 
 
Aktualności

Piętrus nie dla Okęcia

Przetarg Szybkiej Kolei Miejskiej na 13 pociągów do obsługi połączenia centrum stolicy z lotniskiem Okęcie wkroczył w kolejny etap, czytamy w "Życiu Warszawy".

Gazeta ustaliła, że oferty na obsługę połączeń kolejowych do lotniska Okęcie wstępne złożyły tylko dwie polskie firmy: nowosądecki Newag i bydgoska PESA. Francuski Bombardier i szwajcarski Stadler zrezygnowały, bo miały minimalne szanse przebicia ceną rodzimych producentów.

Szacowane koszty tego zakupu to 299 mln zł. Pociągi nie będą dzielone na wagony. Żeby zmieścić w środku więcej ludzi, siedzenia będą umieszczone pod oknami – podobnie, jak w metrze). Z tego samego powodu składy zostaną w ogóle pozbawione toalet.

Niestety, na linii prowadzącej z centrum na Okęcie nie będą jeździć pociągi piętrowe (jak w Wiedniu, czy Amsterdamie). Taki skład nie zmieściłby się do tunelu średnicowego pod centrum stolicy. Technicznie problem jest prosty do rozwiązania. Wystarczy zamontować tam tzw. szynę prądową, która jest przytwierdzona do sufitu. Koleje póki co analizują ten problem. Trwa to jednak już dość długo.

źródło: www.wnp.pl
zdjęcie: www.skm.warszawa.pl



logo footer