BudownictwoB2B: OknaidrzwiB2B DachyB2B InstalacjeB2B WykańczanieB2B PrzegrodyB2B
 
 
Szukaj według województwa

Wybierz województwo:

 
 
Aktualności

Konsorcjum firm Bilfinger i Wakoz wygrało przetarg na budowę obwodnicy południowej Gdańska

Konsorcjum dobrze znane z prac przy stadionie na Letnicy, złożyło najkorzystniejszą ofertę w przetargu na budowę obwodnicy południowej Gdańska. Jest o kilkaset milionów niższa od kosztorysu opracowanego przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.

Oferty w tym przetargu złożyło pięć konsorcjów. Oferta Bilfinger/Wakoz będzie teraz sprawdzana przez GDDKiA pod kątem ewentualnych błędów formalnoprawnych. Konkurenci mają natomiast możliwość złożenia protestów od wyniku przetargu. Z tego właśnie powodu Mateusz Gdowski z działu PR Bilfinger Berger Polska SA na razie nie popada w euforię. Używając terminologii z Formuły 1, cieszymy się z pole position, ale do zwycięstwa nam daleko, mówi Gdowski.

Spółka Bilfinger Berger Polska chwali się 60-letnim doświadczeniem. Powstała z połączenia Warszawskiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych, Płockiego Przedsiębiorstwa Robót Mostowych oraz Hydrobudowy Service. W dorobku Bilfingera jest m.in. budowa drogi S8 Radzymin - Wyszków, obwodnicy Grójca i mostu na Warcie w Koninie.

Wakoz, firma z Luzina, w 2008 r. wygrała kontrakt na prace ziemne i melioracyjne pod budowę stadionu na Letnicy. Niedawno podpisała umowę z Hydrobudową SA, wykonawcą robót budowlanych i stała się jednym z jej głównych podwykonawców.

Obwodnica południowa Gdańska ma mieć 19,4 km długości. Będzie się rozpoczynać w okolicach Straszyna, na tzw. Węźle Południowym, gdzie łączyć się będzie z istniejącą obwodnicą Trójmiasta, a kończyć w Koszwałach skrzyżowaniem z krajową „siódemką”. Zjazd na „siódemkę” będzie możliwy także w Przejazdowie. W Lipcach obwodnica południowa będzie się krzyżować z „jedynką”, a w Węźle Olszynka będzie mieć połączenie z projektowaną Trasą Sucharskiego, która tunelem pod Martwą Wisłą ominie centrum Gdańska.

Jeśli nie będzie protestów, budowa obwodnicy południowej może się rozpocząć jeszcze we wrześniu. Czas na wykonanie prac, zgodnie z warunkami zamówienia, to 24 miesiące. Biorąc jednak pod uwagę, że GDDKiA zawsze planuje, na wszelki wypadek, zimowe przestoje (od 15 grudnia do 15 marca), czas realizacji wydłuży się do 33 miesięcy. Gdyby więc rzeczywiście zimy były srogie i prace trzeba by przerywać za każdym razem na trzy miesiące, budowa zakończyłaby się w czerwcu 2012 r. Turniej Euro 2012 rozpoczyna się 9 czerwca.

Źródło: POLSKA Dziennik Bałtycki

logo footer