BudownictwoB2B: OknaidrzwiB2B DachyB2B InstalacjeB2B WykańczanieB2B PrzegrodyB2B
 
 
Szukaj według województwa

Wybierz województwo:

 
 
Aktualności

Umowa na budowę ekspresowej „elki” w Warszawie podpisana

Trasa od Marynarskiej do Okęcia i Puławskiej ma zostać otwarta w "przeddzień" Euro 2012. Te dwa odcinki tworzą literę L, więc drogowcy nazywają ją "elką".

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała wczoraj umowę z austriacko-polskim konsorcjum Teerag-Asdag i Intop Tarnobrzeg. Wartość kontraktu to ponad 1,1 mld zł (o ponad 600 mln zł mniej, niż przewidywał kosztorys inwestorski).

Planujemy otwarcie drogi ekspresowej wiosną 2012 roku, mówi rzeczniczka mazowieckiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska. Kontrakt przewiduje na budowę 22 miesiące, nie wliczając jednak okresów zimowych. Jeśli zimy będą ostre, może się nie udać.

Dzięki "elce" przybędzie nowy dojazd do lotniska Okęcie i powstanie alternatywa dla zakorkowanych ul. Rzymowskiego i Marynarskiej. Jej budowa oznacza też, że przez Ursynów przejdzie w tunelu pod ul. Płaskowickiej południowa obwodnica (kończenie trasy na Puławskiej byłoby bez sensu).

Projekt "elki" przewiduje dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Zakładana dozwolona prędkość to 80 km/godz. W ramach tej inwestycji powstaną cztery węzły drogowe: Marynarska, Lotnisko (przy terminalu cargo), Port Lotniczy (zjazd w kierunku Terminalu 1 i 2) i Puławska.

W czasie budowy drogi ekspresowej korki będą na Puławskiej, przy Realu. Wylotówka w stronę Piaseczna ma być zwężona do dwóch pasów w każdą stronę.

źródło: www.zw.com.pl
zdjęcie: www.gazeta.pl

logo footer