BudownictwoB2B: OknaidrzwiB2B DachyB2B InstalacjeB2B WykańczanieB2B PrzegrodyB2B
 
 
Szukaj według województwa

Wybierz województwo:

 
 
Aktualności

Najdroższa ślepa ulica w kraju

Trasa Śląska, która miała być wewnętrzną obwodnicą Łodzi, zakończy się w polu. Inwestycja opóźni się o rok, bo urzędnicy nie potrafili prawidłowo przygotować dokumentacji.

Dwujezdniowa oświetlona trasa z chodnikami i ścieżkami rowerowymi miała pomóc odkorkować część miasta, a w przyszłości prowadzić do autostrady A1, omijając osiedla Widzew, Olechów i Janów.

Drugi etap budowy ulicy Śląskiej rozpoczął się w marcu. Trasa miała zostać wydłużona o ponad dwa kilometry, a prace zakończyć się we wrześniu. Okazuje się jednak, że droga będzie kończyła się kilkadziesiąt metrów wcześniej. Kierowcy, którzy wybiorą się w podróż ulicą Śląską, jeśli wcześniej nie uciekną w jedną z wąskich uliczek, znajdą się na polu.

„Gazeta Wyborcza” już w czerwcu alarmowała, że Zarząd Dróg i Transportu nie ma wszystkich pozwoleń. Nie wiadomo dokładnie, kiedy drogą będzie można przejechać.

To nie pierwsze problemy z dokumentacją na budowę drugiego etapu ulicy Śląskiej. Początkowo prace miały rozpocząć się w styczniu tego roku. Przygotowano plany i wybrano wykonawcę. Stowarzyszenie "Bezpieczna Autostrada" wykazało jednak w dokumentacji mnóstwo błędów formalnych i odwołało się do wojewody, która przyznała mu rację. Po poprawieniu swoich błędów zarząd dróg mógł rozpocząć prace w marcu, ale, jak się okazuje, nie na wszystkich fragmentach.

W 2007 r. powstała dwujezdniowa sześciokilometrowa trasa od ul. Tomaszowskiej do montowni komputerów - był to warunek Della. Zbudowano ją w ekspresowym tempie - 20 tygodni. Koszt całej inwestycji oszacowano na 140 mln zł.

źródło: Gazeta Wyborcza
zdjęcie: www.lodz.naszemiasto.pl

logo footer