BudownictwoB2B: OknaidrzwiB2B DachyB2B InstalacjeB2B WykańczanieB2B PrzegrodyB2B
 
 
Szukaj według województwa

Wybierz województwo:

 
 
Aktualności

Czy stadion Wisły będzie miał nowe parkingi?

Od końca października mieszkańcy Krakowa mogą korzystać z podziemnego parkingu na pl. Na Groblach. Nie ma szans, by szybko powstały kolejne takie parkingi.

Kraków podpisał umowę na budowę parkingu na pl. Na Groblach niemal trzy lata temu. Wykonawca, hiszpańska firma Ascan, właśnie kończy inwestycję. Hiszpanie wyłożyli swoje pieniądze i w zamian przez ponad 70 lat będą zarabiać na opłatach pobieranych za wjazd samochodów na parking.

Gmina szuka chętnych do budowy kolejnych podziemnych parkingów, na podobnych zasadach jak ten Na Groblach. W pierwszej kolejności miały powstać parkingi pomiędzy Muzeum Narodowym a hotelem Cracovia, przy budynku Akademii Rolniczej przy al. Mickiewicza, a potem na Nowym Kleparzu.

Do tej trójki dołączyły jeszcze dwie lokalizacje przy rozbudowywanym stadionie Wisły. Po obu stronach krakowskiego stadionu Wisła zaplanowano parkingi podziemne mieszczące łącznie tysiąc samochodów. Wszystkie miały powstać przed Euro 2012. Teraz okazuje się, że w tym terminie powstanie najwyżej jeden - koło hotelu Cracovia.

Na budowę parkingów przy stadionie Wisły nie ma chętnych (ich lokalizacja nie gwarantuje bowiem stałego napływu klientów). Prowadzący tę inwestycję Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu wycofał się na razie z dalszego szukania wykonawców. Tym bardziej że temat przestał być pilny: Kraków nie będzie gospodarzem Euro 2012. Na razie w planach jest zbudowanie tam parkingów naziemnych.

Ze względów formalnych nie ma też mowy o rozpoczęciu negocjacji w sprawie parkingu przy Akademii Rolniczej. Wciąż nie uregulowano spraw własnościowych dotyczących działek.

Jeszcze bardziej odległe są plany parkingu przy Nowym Kleparzu. Jedynie do budowy podziemnych przestrzeni między Muzeum Narodowym a hotelem Cracovia udało się znaleźć chętnych. Pierwotnie parking był przewidziany na ok. 1,8 tys. miejsc, teraz w planach jest przestrzeń jedynie dla 700 samochodów.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, do końca tego roku miasto podpisze umowę z jedną z czterech firm. Wtedy po ok. trzech latach w Krakowie mógłby pojawić się drugi podziemny parking.

źródło: Gazeta Wyborcza Kraków 

logo footer