BudownictwoB2B: OknaidrzwiB2B DachyB2B InstalacjeB2B WykańczanieB2B PrzegrodyB2B
 
 
Szukaj według województwa

Wybierz województwo:

 
 
Aktualności

Modernizacja dworca Łódź Widzew

Pod koniec tego roku mają rozpocząć się prace modernizacyjne dworca kolejowego Łódź Widzew. Zastąpi on budowany od nowa dworzec kolejowy Łódź Fabryczna, który zostanie zamknięty w połowie przyszłego roku.

We wrześniu będzie ogłoszony przetarg na wykonanie prac budowlanych na dworcu Łódź Widzew. Ma on zostać rozstrzygnięty na przełomie października i listopada, powiedział rzecznik prasowy PKP SA Michał Wrzosek.

Prace budowlane, w ramach których przewidziano modernizację i rozbudowę budynku dworca Łódź Widzew, prawdopodobnie rozpoczną się w grudniu tego roku. Wybudowane zostanie nowe, zachodnie skrzydło i kompleksowo wyremontowana istniejąca, wschodnia części budynku.

Obiekt zostanie przystosowany do obsługi osób niepełnosprawnych. Zaplanowano także budowę parkingu dla ok. 150 samochodów. Koszt tych prac wyniesie niemal 3,5 mln zł.

Miasto z własnych środków wybuduje przy dworcu pętlę autobusową dla trzech linii, parking dla ok. 200 samochodów oraz drogę dojazdową do dworca wraz z postojem taxi. W czasie prac budowlanych dworzec będzie czynny dla pasażerów.

Remont stacji kolejowej Łódź Widzew ma się zakończyć w połowie 2010 roku, kiedy to przejąć on ma obsługę pasażerów z dworca Łódź Fabryczna. Następnie odbędzie się przebudowa linii kolejowej łączącej oba dworce wraz z przeniesieniem Łodzi Fabrycznej pod ziemię w latach 2010-2013. Projekt ten jest związany z programem budowy i uruchomienia Kolei Dużych Prędkości w Polsce.

Nowy dworzec kolejowy Łódź Fabryczna będzie węzłem multimodalnym integrującym ze sobą wszystkie rodzaje transportu - kolejowy w tym pociągi (aglomeracyjne, międzyregionalne, dużych prędkości oraz tramwaje miejskie), drogowy (w tym komunikację miejską autobusową Łodzi i PKS). Bezpośrednio przy dworcu będą także parkingi dla samochodów.

Perony dworca będą zlokalizowane ok. szesnastu metrów pod powierzchnią ziemi, a sam dworzec będzie miał kilka kondygnacji. W przyszłości projekt zakłada połączenie podziemnym tunelem nowego dworca Łódź Fabryczna ze znajdującym się po drugiej stronie miasta dworcem Łódź Kaliska. Dzięki takiemu rozwiązaniu powierzchnia terenu zostanie wykorzystana na cele biurowe, hotelowe i mieszkaniowe.

Kolej i miasto na prace związane z przeniesieniem dworca Łódź Fabryczna pod ziemię mają przeznaczyć po ok. 1,8 mld zł. Środki na ten cel pochodzić będę z funduszy unijnych. Ok. miliarda złotych kosztować ma natomiast budowa nowego budynku dworca, poinformował Wrzosek.

Inwestycja ma być jednym z elementów powstającego Nowego Centrum Miasta. Na 90 ha dworcowych terenów i dawnej elektrociepłowni EC-1 powstać ma centrum kulturalne, festiwalowo-kongresowe i usługowe.

źródło: PAP
zdjęcia: www.skyscrapercity.com, www.majalodz.blox.pl

logo footer