BudownictwoB2B: OknaidrzwiB2B DachyB2B InstalacjeB2B WykańczanieB2B PrzegrodyB2B
 
 
Szukaj według województwa

Wybierz województwo:

 
 
Aktualności

Zieleniecka ma być zielona na Euro 2012

Gęsto rosnąca między torami trawa, wydłużone perony, specjalne przystanki i szyny skonstruowane w ten sposób, żeby mogły po nich jeździć m.in. karetki. Tak za dwa lata ma wyglądać tor tramwajowy w ciągu ulic Targowej i Zielenieckiej w Warszawie.

Modernizacja tej trasy to kluczowy projekt przed Euro 2012, ponieważ stanowi ona w naturalny sposób wschodnią obwodnicę tramwajową Stadionu Narodowego, tłumaczy Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich.

Podpisana została umowa na stworzenie dokładnej dokumentacji, która pozwoli określić zakres prac. Stworzenie dokumentacji projektowej to ponad 1,4 mln zł, a przygotować ją muszą specjaliści z Biura Inżynieryjnych Usług Projektowych. Do kwietnia 2010 r. ma powstać koncepcja przebudowy ul. Targowej i części al. Zielenieckiej, a kolejny trzy miesiące zajmie stworzenie dokumentacji pozostałego fragmentu.

Pierwsi robotnicy wejdą na plac budowy w drugiej połowie 2010 r., a prace będą wykonywane etapami. Cała trasa ma być gotowa pod koniec 2011 r. Wtedy zobaczymy m.in. wydłużone perony przystankowe mieszczące dwa tramwaje o długości 32 m. Pojawi się nowe zadaszenia na przystankach, dodatkowe oświetlenie, a także możliwość instalacji kamer monitoringu miejskiego.

Na wysokości Narodowego Centrum Sportu powstanie przystanek dostosowany do obsługi tłumów uczestniczących w imprezach masowych. Wzdłuż al. Zielenieckiej torowisko pokryje trawa. Jak mówią urzędnicy, o tzw. wzmocnionej konstrukcji po to, żeby mogły nim przejechać np. karetki pogotowia. Powstaną też nowe tory na zakrętach, dzięki którym tramwaje będą mogły skręcać bez blokowania taborów jadących w innym kierunku.

Za kilka lat w miejscu obecnej pętli Zieleniecka powstanie pętla Stadion Narodowy, która znajdzie się kilkaset metrów na zachód od istniejącej - mówi Powałka. I zaznacza, że realizacja tej inwestycji jest uzależniona od planów zagospodarowania okolic Stadionu Narodowego, a także planów PKP.

źródło: www.warszawa.naszemiasto.pl
zdjęcie: Krzysztof Lipnik

logo footer