BudownictwoB2B: OknaidrzwiB2B DachyB2B InstalacjeB2B WykańczanieB2B PrzegrodyB2B
 
 
Szukaj według województwa

Wybierz województwo:

 
 
Aktualności

UEFA EURO 2012 a turystyka

Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polska Organizacja Turystyczna zaprosiły do Warszawy przedstawicieli branży turystycznej oraz samorządów Warszawy, Krakowa, Wrocławia i Gdańska, miast - gospodarzy rozgrywek UEFA EURO  2012.

W konferencji uczestniczyli m.in.: Katarzyna Sobierajska - podsekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i  Turystyki, Anatoliy Pakhlia - szef Państwowej Służby Turystyki i Kurortów w Ministerstwie Kultury i Turystyki Ukrainy, Maria Napiórkowska - dyrektor Departamentu Turystyki MSiT, Bartłomiej Walas - wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Wiceminister Katarzyna Sobierajska podkreśliła wyjątkową szansę w kreowaniu wizerunku Polski i tworzeniu produktu turystycznego, wynikającą z organizowania w Polsce trzeciej pod względem wielkości imprezy sportowej na świecie. Podkreśliła duże zaangażowanie przedstawicieli wszystkich resortów, zainteresowanych sprawną realizacją zadań. Zwróciła uwagę, że UEFA EURO 2012 przyczyni się do dalszego zacieśnienia, tradycyjnie dobrych relacji Polski i Ukrainy.

O znaczeniu mistrzostw dla Ukrainy oraz szansie na kreowanie inwestycji i nowych miejsc pracy mówił wiceminister Anatoliy Pakhlia, podkreślając bardzo dobrą współpracę ze stroną polską. Na Ukrainie przybędzie dokładnie 15 555 miejsc noclegowych w hotelach. Powstaną też 52 nowe centra informacji turystycznej, finansowane całkowicie przez państwo, w tym 14 w Kijowie i 12 we Lwowie. Opracowano już 105 tras turystycznych, przygotowywane są publikacje w językach obcych.

Ważnymi zadaniami są, nie tylko infrastruktura sportowa i dobre połączenia  komunikacyjne, ale także jakość usług (w tym autentyczny uśmiech i życzliwość usługodawców). Niezmiernie istotne jest docenianie roli pozornych szczegółów, które będą bardzo istotne w ogólnej ocenie nie tylko sprawności organizacyjnej towarzyszącej mistrzostwom, ale także ocenie Polski i  Polaków.  Aby ułatwić i uprzyjemnić pobyt gości w Polsce zostaną wprowadzone m.in.: Karta EURO - zintegrowany bilet komunikacyjny oraz specjalny system rezerwacji miejsc hotelowych. W podejmowaniu tych oraz innych przedsięwzięć, uczestniczą liczne instytucje, a spółka PL.2012 pełni rolę koordynatora.

Zgodnie z Marketingową Strategią Polski POT w sektorze turystyki na lata 2008-2015, w projekcie "Promujmy Polskę razem"  przewidziano realizację kampanii promocyjnych, na rynkach m.in. Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec. Polska będzie promowana jako cel podróży w kontekście EURO UEFA 2012, powiedział wiceprezes POT Bartłomiej Walas. Działania marketingowe będą zwrócone do mediów i środowisk opiniotwórczych, konsumentów, branży turystycznej oraz korporacji i stowarzyszeń.

źródło: www.ttg.com.pl
zdjęcie: www.ro.com.pl

logo footer