BudownictwoB2B: OknaidrzwiB2B DachyB2B InstalacjeB2B WykańczanieB2B PrzegrodyB2B
 
 
Szukaj według województwa

Wybierz województwo:

 
 
Aktualności

Koniec wojny o wrocławski stadion

Niemiecka firma Max Bogl będzie kontynuować budowę stadionu na Euro 2012 we Wrocławiu, zaś amerykańska firma SMG będzie przez 12 lat zarządzać nowym obiektem. To koniec wojny Wrocławia z warszawskim Mostostalem.

Gminna spółka Wrocław 2012 zakończyła współpracę z Mostostalem Warszawa S.A. Prace na budowie kontynuować będzie niemiecka firma Max Bogl.

Porozumienie miasta z Mostostalem przewiduje, że były wykonawca wrocławskiego stadionu na Maślicach pokryje roszczenia wszystkich podwykonawców i dostawców i zapłaci miastu karę w wysokości 16 mln 382 tys. zł. Firma i miasto wycofają wszelkie prowadzone przeciwko sobie sprawy sądowe.

Były wykonawca wrocławskiego stadionu na Euro 2012 zobowiązał się też do pozostawienia na terenie budowy ciężkiego sprzętu budowlanego oraz całego zaplecza budowy. Dzięki temu Max Bogl będzie mógł niemal natychmiast przystąpić do prac. Tym sposobem zyskamy około trzech miesięcy, które stracilibyśmy na ponowne przygotowanie placu budowy, tłumaczy prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz.

Ze względu na pogodę prace rozpoczną się prawdopodobnie na początku marca.

Wrocław wybrał też firmę, która przez12 lat będzie zarządzać nowym obiektem. To amerykańska firma SMG, największy na świecie operator stadionów, aren, teatrów i centrów kongresowych. SMG będzie pierwszą prywatną spółką operatorską, która zarządza publicznym obiektem imprezowym w Polsce.

Pojemność wrocławskiego stadionu planowana jest na około 42 tys miejsc siedzących, w tym ponad 2 tys miejsc klubowych i 30 loży dla VIP-ów. Stadion Miejski we Wrocławiu jest pierwszym obiektem sportowym w Polsce szykowanym na Euro 2012, który ma już określonego operatora, podkreśla prezydent Wrocławia.

SMG będzie odpowiedzialna za przygotowanie stadionu do imprezy Euro 2012 i za całościowe zarządzanie obiektem: w tym organizację imprez sportowych i kulturalnych, koncertów, konferencji, pozyskiwanie sponsorów, sprzedaż biletów, lóż VIP oraz za ogólną promocję obiektu.

źródło: www.money.pl
zdjęcie: www.tvp.pl

logo footer