BudownictwoB2B: OknaidrzwiB2B DachyB2B InstalacjeB2B WykańczanieB2B PrzegrodyB2B
 
 
Szukaj według województwa

Wybierz województwo:

 
 
Artykuly

W zgodzie z naturą, czyli ścieżki rowerowe i rolkarskie

Chcąc uniknąć miejskich zakorkowanych ulic, Polacy coraz częściej wybierają rower jako środek transportu. Z jakich nawierzchni najlepiej wykonać sieć ścieżek rowerowych, trasy rolkarskie czy atrakcyjne wizualnie miejsca spacerowe?

Mimo że daleko nam jeszcze do Holendrów moda na rowery w Polsce, szczególnie wśród młodych, przybiera coraz większą skalę. Zalety poruszania się jednośladem, zarówno te zdrowotne związane ze zwiększoną aktywnością fizyczną, jak i czynną ochroną środowiska, doceniane są coraz częściej, a do ich poznawania zachęcają estetyczne i wygodne trasy, przeznaczone specjalnie dla ruchu rowerowego.

Z roku na rok - dzięki finansom unijnym, w niebagatelnej kwocie 109 mln euro, przeznaczonym na infrastrukturę rowerową w Polsce w latach 2007-2013 - w miastach przybywa nowych ścieżek rowerowych, zbudowanych według najwyższych standardów, które zapewniają cyklistom właściwe bezpieczeństwo i komfort podróżowania.

By jednak tak było, ta wyjątkowa część drogi musi być wykonana z nie mniejszą starannością niż jezdnia, po której poruszają się samochody. Poddawana wzmożonej eksploatacji i obciążeniu nawierzchnia powinna zapewniać stabilne podłoże i być pozbawiona zbędnych nierówności. W takiej roli świetnie sprawdzają się betonowe wyroby drogowe, w tym klasyczne kostki brukowe o 6 i 8 cm grubości, jak Polbruk Prostokąt czy Polbruk Tetka w wersji bez fazy. Odpowiednia grubość nie podda się nawet dużym obciążeniom, a elementy bez fazy pozwolą stworzyć niezwykle równą i płaską powierzchnię, pozwalającą na płynną jazdę nie tylko rowerami, ale również na rolkach czy deskorolkach.

Warto podkreślić, że zgodnie z przepisami ruchu drogowego rolkarze uznawani za pieszych nie mogą poruszać się po ścieżkach rowerowych, dlatego też zbudowanie oddzielnych tras przeznaczonych dla tego typu użytkowników lub nawet wykonanie chodników z bezafazowych elementów znacznie umili im podróżowanie. Uzupełnieniem całości są krawężniki drogowe niskie wbudowywane na równi z kostką oraz krawężniki wjazdowe i skośne, które dają możliwość łatwego i bezpiecznego wjechania oraz zjechania z trasy, również dla matek prowadzących dziecięce wózki. Realizacje wykorzystujące propozycje firmy Polbruk zobaczyć i wypróbować można m.in. na drogach Sopotu, Łodzi i Gdańska - miasta znanego z największej ilości dróg rowerowych w Polsce.

Z racji, że większość tras rowerowych przebiega przez główne ulice, skwery czy parki ważny jest również ich estetyczny wygląd i wkomponowanie się w miejską architekturę. Klasyczny Polbruk Tetka oraz Polbruk Prostokąt dostępne w pięciu naturalnych kolorach - szarym, grafitowym, oliwkowym, czerwonym i brązowym - doskonale wpisują się w otoczenie, nie zakłócając przy tym żadnej aranżacji. Co więcej, bogata paleta kolorystyczna pozwoli nie tylko na zbudowanie atrakcyjnej wizualnie nawierzchni, ale również na bezpieczne i widoczne wydzielenie ciągów rowerowych od pieszych.

Do budowania pasaży, placów czy ścieżek spacerowych, jako alternatywę dla zwykłej kostki czy płytki chodnikowej można zastosować także kostkę brukową Polbruk Urbanika w postaci trzech różnych płyt o wymiarach – 15 x 30 cm, 20 x 30 cm oraz 25 x 30 cm, dzięki czemu z łatwością dopasujemy ją do naszych potrzeb i wielkości wykładanej powierzchni. Spacer po równej i estetycznej nawierzchni będzie prawdziwą przyjemnością, dającą perspektywę relaksu, letniego odpoczynku oraz sposobu na zdrowe spędzanie czasu - bo przecież ruch to zdrowie.

Zadbane ścieżki rowerowe, trasy rolkarskie i spacerowe to pierwszy krok w promowaniu proekologicznych i prozdrowotnych zachowań. Estetyczne, bezpieczne i komfortowe otoczenie to zachęta by zostawić samochody w garażu i wybrać się na rower czy przechadzkę.

źródło i zdjęcie: POLBRUK

logo footer